Wil je aan de slag met je darmklachten?

Ga aan de slag met onze online behandeling bij het prikkelbare darmsyndroom!

Het prikkelbare darmsyndroom kan je erg beperken!

Het prikkelbare darmsyndroom (IBS), is een lastige aandoening en kan veel schaamte opleveren. Het simpele feit dat we er geen duidelijke verklaring voor hebben, maakt het vaak nog moeilijker. Veel pogingen, zoals medicatie, voedingssuplementen en diëten laten meestal geen duidelijke resultaten zien.

Wij gaan ervan uit dat je klachten het gevolg zijn van een complexe interactie van lichamelijke factoren, gedrag, gevoelens, gedachten en emoties. Deze behandeling helpt je om op een andere manier met dit soort zaken om te gaan, waardoor je je beter zult voelen.

Lees hoe Carola haar klachten heeft aangepakt!

De pijn opzoeken

Carola heeft vooral last van pijn en in de ochtend kan ze uren op de wc doorbrengen. Omdat ze haar werkzaamheden en vrije tijd niet kan invullen zoals ze zou willen, besluit ze dat ze de pijn zal moeten accepteren. Ze wil de voor haar waardevolle activiteiten doen ondanks de pijn.

Carola kiest ervoor om ‘pijndagen’ te hebben waarbij ze vooraf de keuze maakt wat ze wel en niet kan doen, ongeacht hoeveel pijn ze heeft. Ze merkt dat ze naast de pijn, zich ook erg verzet tegen de pijn in de hoop er van af te komen. Op deze pijndagen merkt Carola dat ze meer werk af krijgt dan verwacht. Verder is ze ook minder 'in gevecht' met de pijn.

Sinds een paar maanden blijft ze niet meer thuis door buikpijn en accepteert ze dat ze op dagen met meer klachten wat langzamer moet werken. Ze heeft geleerd dat ze ook met pijn kan functioneren en ze zich niet hoeft te laten weerhouden om vrije tijd leuk te besteden. De pijn is nu minder storend en neemt een minder grote plaats in in haar leven.

Schrijf je gratis in voor onze training!